Vytváříme nabídku a učíme se oslovit dodavatele (#6)
V článku Na co se na Internetu vůbec zaměřit? Jaký produkt si vybrat? (#5) jsme si částečně naznačili, jak budeme samotnou naši nabídku tvořit. Pojďme se na samotnou tvorbu podívat více do hloubky.
Abych mohl psát o konkrétním příkladu, vyberu si za obor svatby. Svatební obor mi sice není tolik blízký, nicméně v samotných souvisejících nabídkách mám přehled.
Základní koncept naší nabídky
V první řadě si zkusíme pamatovat, že každá nabídka na Internetu musí být relevantní. To znamená, že když si koupíte doménu svatba.cz, nebude vhodné na této doméně psát o sportu.
Ještě než začneme sepisovat obsah nabídky, zkuste prvně popřemýšlet, co takový návštěvník může hledat. Hned mě napadá několik forem poptávek, které návštěvník může mít:
- hledá svatební šaty (půjčovny či prodejny),
- chce zajistit něco organizačně (prostory, pronájmy, atd.),
- hledá nějakou související službu (svatebního fotografa, cukrářství, kadeřníka, kosmetičku, atd.),
- může chtít www stránky pro novomanžele.
Výběr a oslovení dodavatelů
Tato část je ta nejzábavnější, alespoň u mě vždycky byla. Jakmile totiž víte, co chcete nabízet na svém projektu, musíte se začít soustředit na hledání kvalitních partnerů - dodavatelů.
Například chceme mít na našem vzorovém projektu svatební šaty. Zkusíme tedy najít půjčovny a e-shopy, které mají v nabídce svatební šaty. Jakmile máte nějaké dodavatele vytipované, jednoduše jim napište a oslovte je s vaší nabídkou. Mám velice dobrou zkušenost s otevřenými dopisy, kde uvádím popis své poptávky.
Takový dopis by mohl vypadat třeba takto:
Hezký den paní Nováková,
narazil jsem na Internetu na Vaše webové stránky, kde máte nabídku svatebních šatů k zapůjčení. Rád bych začal Vaše služby nabízet svým klientům.
Jste otevřena provizní spolupráci? Tedy za zprostředkovaného zákazníka se domluvíme na provizi? Pokud byste souhlasila, prosím zkuste mi navrhnout výši provize a podmínky.
Provozuji internetové stránky a blog, se zaměřením na svatby jako celek.
Budu se těšit na případnou spolupráci.
Jarek Mikeš
projekt XXX
Nebojte se oslovit desítky dodavatelů. Jejich seznamy si můžete vyhledat přes fulltextový vyhledávač (google.com, seznam.cz) nebo použijte některý z katalogů firem. V Česku asi nejznámější firmy.cz.
Pokud si chcete ušetřit čas, vytipujte si například 3-4 různé typy dodavatelů a udělejte si svoji první databázi kontaktů. Jednoduše si na Internetu vyhledejte jméno dodavatele, e-mail, telefon. Prostřednictvím Mailer (e-mailingu) pak můžete oslovit všechny naráz. Pak už bude jen na vás odpovídat na e-maily. Samozřejmě nezapomeňte svůj e-mail patřičně zobecnit.
Další varianta je, že si budete účelově vyhledávat prodejce (dodavatele), kteří mají na svých internetových stránkách provizní program. Do těchto programů se zaregistrujete a můžete začít odkazovat.
Vytvoření samotné nabídky
Jakmile máte, co nabízet a dohodli jste se s dodavateli, je nutné nabídku připravit k prezentaci. Zde máte hned několik možností. Vzpomeňte si, jak jsem hovořil o relevantním obsahu. Relevantní obsah může být například napsaný článek na blogu, kde budete dělat recenzi na 2-3 půjčovny svatebních šatů. Nebo můžete napsat článek o tom, jestli se vyplatí si svatební šaty koupit, či si je jen půjčit. Do článku přidejte fotografie, popisky a informace z nabídky vašich dodavatelů.
Obsahem se rozumí například i videa, které můžete umístit, jak na své internetové stránky, tak i na YOUTUBE.
Jak následně svoji nabídku propagovat si povíme v dalších článcích.
Přejít na další článek:
Jak umístit nabídku na Internet - výběr domény (#7 / 1. část)
Líbil se vám článek? Sdílejte jej.
comments powered by Disqus